Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
01.06.2021 року суддею Корабельного районного суду м. Миколаєва розглянута справа про адміністративне правопорушення, що надійшла з ВП №3 МРУП ГУНП в Миколаївській області відносно громадянина М. за ч. 1 ст. 44-3 КУпАП (порушення правил щодо карантину людей).
Відповідно до протоколу 24 квітня 2021 року близько 12:50 год. за адресою: м. Миколаїв, пр. Корабелів, 12, біля будинку Г. здійснював торгівлю продуктами харчування з автотранспорнтого засобу, чим порушив п.п. 8.1. п. 8 рішення позачергового засідання Регіональної комісії з питань техногенної екологічної безпеки і надзвичайних ситуації у м. Миколаєві від 02.04.2021 року, протокол №7, який передбачений п.3-2 постанови КМУ від 09.12.2020 року №1236.
Дії Г. кваліфіковані за ч.1 ст. 44-3 КУпАП.
Частина 1 статті 44-3 КУпАП передбачає відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.
Диспозиція ч.1 ст.44-3 КУпАП має бланкетний характер, оскільки відсилає до нормативних актів, які спрямовані на захист населення від інфекційних хвороб, зокрема запобігають поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CоV-2.
Таким чином, у протоколі про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 44-3 КУпАП повинно бути зазначено, які правила щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм порушила особа, відносно якої складений протокол та яким нормативним актом такі правила встановлені.
В той же час в протоколі є посилання на порушення пп. 8.1 п. 8 протоколу №7 Регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Миколаївській облдержадміністрації від 02.04.2021 року.
Копію даного протоколу суду не надано, зміст п.п.8,1 п. 8, про порушення якого йдеться у протоколі, не викладено.
Ознайомившись зі змістом рішень Регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Миколаївській облдержадміністрації, що розміщені на офіційному сайті Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради, зокрема за веб-адесою: uprns.mkrada.gov.ua, судом встановлено, що даною комісією у 2021 році прийняте рішення, що оформлене протоколом № 7 лише від 01.03.2021 року, будь якого рішення від 02.04.2021 року не існує.
В той же час, зі змісту протоколу №7 вказаної Регіональної комісії від 01.03.2021 року норма, на яку посилаються уповноважені особи, які склали протокол про адміністративне правопорушення, зокрема пп. 8.1 п. 8, відсутній.
Протокол містить 8 пунктів, та останнім з них, зокрема пунктом 8 передбачалось, що контроль за виконанням рішення регіональної комісії питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при облдержадміністрації щодо розглянутого питання покласти на управління з питань цивільного захисту облдержадміністрації.
Тобто даний пункт не стосується будь-яких карантинних обмежень чи заборон.
За наведеного вище, протокол про адміністративне правопорушення від 24.04.2021 року, який не містить посилання на нормативно-правовий акт, який передбачає заборони чи обмеження, що ставляться в провину Г., що є обов’язковою складовою об’єктивної сторони правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 44-3 КУпАП, не може бути прийнятий судом як допустимий доказ у справі.
За наведеного, суду не надано належних та допустимих доказів на доведення події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 44-3 КУпАП, а тому, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП, провадження у справі було закрито.
Повне рішення в ЄДРСР справа № № 488/1645/21
Головний спеціаліст
Корабельного районного суду
м.Миколаєва